5 znakova dobrog knjigovođe
Kada su Šerlok Holms i Dr. Watson otišli na kampovanje, postavili su šatore ispod otvorenog neba i legli su da spavaju.
U pola noći, Šerlok se probudio i upitao Watsona:
“Watsone, probudi se i reci mi šta zaključuješ”.
Watson je otvorio oči i rekao: “Vidim milijarde zvezda. Verovatno neke od njih imaju svoj planetarni sistem. Takođe, zaključujem da je najverovatnije kiseonik postojan na nekim od ovih zvezda i verovatno je moguće da postoje živa biće na njima. Da li je to isto što i ti zaključuješ Šerloče”, upitao je Watson.
“Ne, idiote, neko nam je ukrao šator, ja to zaključujem!”, rekao je Šerlok.
Ova šaljiva priča između poznatog detektiva i njegovog pomoćnika je nešto u čemu se svi mi možemo po nekad pronaći, kada dođemo u situaciju da kompleksnije, nama ne tako poznate usluge trebamo kupovati, a samim tim ih i procenjivati i vrednovati.
Zato smo u ovom postu u 5 koraka pokušali da, osim očiglednih, navedemo i još 5 manje očiglednih, ali veoma bitnih kriterijuma za odabir knjigovodstvene agencije:
1# Edukacija – da li zaista želite da poverite vođenje vaših poslovnih knjiga nekome ko ne ulaže u edukaciju svojih zaposlenih? Knjigovodstvene usluge su pre svega intelektualne usluge i kako biste dobili najviše za vaš noca, raspitajte se da li vaš računovođa praktikuje sprovođenje internih edukacija zaposlenih i na koji način
2# Iskustvo – Teorija bez iskustva ili iskustvo bez teorije? Pre nego što počnete da sarađujete sa knjigovodstvenom agencijom, raspitajte se koliko i što je još bitnije kakvo je njihovo iskustvo. Pokušajte da u razgovoru dođete do saznanja da li su se susretali sa raznim situacijama i izazovima za koje smatrate da mogu biti od važnosti za vas i na taj način pokušajte da shvatite njihovo iskustvo i metodologiju rešavanja problema. Ovo će vam kasnije uštedeti mnogo novca i vremena.
3# Razumevanje industrije – Knjižiti document je prosta tehnika koja uz današnje savremene poslovne softvere može biti samo puki klik, ali suštinso pitanje za vašeg budućeg knjigovođu je da li razumeju vaše poslovanje u potpunosi? Razumevanjem suštine vašeg poslovanja, moći će da vam pomognu da na najbolji mogući način usmerite vaše finansije i samim tim će biti vaš pravi partner.
4# Poznavanje limita – Dugoročno gledano, ne postoji knjigovođa koji može znati sve. Vođenje poslovnih knjiga zahteva kompletan set veština, znanja i iskustva koja se prosto ne mogu pronaći u jednoj osobi (ako je znate, javite nam J), te je jako bitno da vaš budući knjigovodstveni servis dobro zna svoje limite i ograničenja, tako da će vas savetovati u presudnom momentu na pravi način i usmeriti ka osobama koje su stručnije za rešavanje specifičnih problema
5# Postavljanje pitanja – Ovaj kriterijum je najmanje očigledan od svih gorepomenutih, ali je od suštinske važnosti za prepoznavanje poslovne culture knjigovodstvenog servisa o kom razmišljate. Dobar knjigovođa će uvek postavljati dodatna pitanja jer će na taj način tačno razumeti šta vam treba, zato obratite pažnju na to da knjigovodstvena agencija koja postavlja pitanja će biti jedna od onih koja će imate i prave odgovore.
